رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2019

ازحرکت های نمادین دختران انقلاب برای آزادی پوشش یکسال گذشت!

علی صمد
آن‌ها مصمم به این تصمیم بودند و هستند که برای پیشبرد مطالبات ابتدایی و انسانی خود در یك رژیم دیكتاتوری مذهبی و استبدادی می‌بایست به مبارزات مدنی برای به عقب راندن و حذف قوانین عقب‌مانده و دیگر اجبارات اجتماعی كه موجب تبعیض در جامعه می‌شوند تکیه کنند!

صدای پاشنه‌های آهنین استعمارنوین

دنیز ایشچی
کثر کشورهای جهان سوم به نحوی دوران استعمار و نو استعمار را از سر گذرانده و تا حدود قابل‌توجهی وابستگی‌های اقتصادی، صنعتی قدرتمند خویش را با نظام‌های امپریالیستی حفظ کرده‌اند. آن‌ها در مبادلات بین‌المللی به دلار آمریکا و یا یورو وابسته بوده و مجبورند از طریق بانک‌های بین‌المللی جهت مبادلات پولی استفاده نمایند.

تجمع اعتراضی علیه چهل سال سرکوب در جمهوری اسلامی و حمایت از مبارزات مردم ایران

ما در حمایت و پشتیبانی از برآمد جنبش توده‌ای تظاهراتی را درسالگرد انقلاب 22 بهمن علیه نظام استبداد جمهوری اسلامی، برای دمکراسی و حق حاکمیت مردم ایران و در پشتیبانی از مبارزات کارگران، زحمتکشان و دیگر جنبش‌های اجتماعی ترقی‌خواه کشورمان در شهر برن در تاریخ 9 فوریه 2019 برگزار می‌کنیم.

در اعتراض به شکنجه در ایران و حمایت از اسماعیل بخشی ها و سپیده قلیان ها!

هماهنگی ایرانیان - پاریس
ما در همراهی با این تلاش‌ها بار دیگر اعلام می‌داریم که تمامی اشکال شکنجه محکوم است و دست‌اندرکاران آن در پیشگاه تاریخ محکوم بوده و می‌باید پاسخگوی سیاست‌ها و اقدامات سرکوبگرانه خویش باشند!

طالبان درراه بازگشت به قدرت دولتی!

منوچهر مقصودنیا
تاکنون و در عمل کشوهای بازیگر در افغانستان، دولت افغانستان را دور زده‌اند. دولت افغانستان چاره‌ای جز قبول واقعیت موجود ندارد. اگر دو سال قبل سیاست اعلام‌شده دولت این بود که مذاکرات صلح باید زیر نظارت دولت صورت گیرد، به دلیل فشارهای داخلی و خارجی تن به پذیرش ادامه مذاکرات بدون حضور مستقیم نمایندگان خود داده است

درباره اقتصاد ونزوئلا: گفتگویی با لوئیس انریک گاوازوت

لوئیس انریک گاوازوت
به‌عبارت‌دیگر، قدرتمندترین بازیگران اقتصادی در کشور ما بیشتر از عمل به منطق اقتصادی، عمل با منطق سیاسی را آغاز کردند. نتیجه تصمیم آن‌ها کاهش و رها کردن تولید بود. به‌عبارت‌دیگر، از سال 2013 برداشتن گام‌هایی که روی تأمین کالا در ونزوئلا تأثیر گذاشت آغاز شد، که ما باید آن را" کمبودهای مصنوعی" بنامیم. این‌یک پدیده واقعی است که در اینجا در ونزوئلا رخ‌داده است، و عامل مهمی در بحران است.

جُنگ کارگری شماره 4

گروه کار کارگری حزب چپ ایران
در این شماره می خوانید: 

- مبارزە کارگران علیە خصوصی سازی، مبارزەای طبقاتی است!
- توپ، تانک، مستند، دیگر اثر ندارد!
- *بزرگ‌ترین اعتصاب تاریخ جهان در هند: 200 میلیون کارگر به خیابان آمدند!
- "*اعترافات اجباری" و افکار عمومی
- چرا هنوز این همه شغل وجود دارد؟ (بخش چهارم)
- *اتحادیه های کارگری و بنای یک پیکربندی اعتراضی ویژه تونس - بخش سوم
*همبستگی کارگران، معلمان و دانشجویان؛ سرگیجه‌های نیروهای امنیتی رژیم

مبارزە کارگران علیە خصوصی سازی، مبارزەای طبقاتی است!

صادق کار
رشد اقتصادی برخلاف آنچه لیبرال‌ها و نئولیبرال‌ها تبلیغ می‌کنند، به‌خودی‌خود باعث رفاه و توسعه‌ی همه‌جانبه نمی‌شود. به‌خصوص وقتی رشد اقتصادی همراه با مقررات زدایی از مناسبات کار و سرمایه همراه می‌شود، چنین رشدی تنها به فقر و نابرابری‌ها دامن می‌زند و سرعت افزایش ثروت صاحبان سرمایه را در ایران و جهان شتاب می‌دهد.

توپ، تانک، مستند، دیگر اثر ندارد!

مراد رضایی
تیر مستند «طراحی سوخته» به سنگ خورده است. هیچ نقطه‌ی غیر شفاف و مبهمی در اعتراضات کارگران هفت‌تپه وجود ندارد و کارگران همچنان به نمایندگان برحق خود اعتماد کامل دارند.