رفتن به محتوای اصلی

ژوئن 2021

در گذشت صبریه کفاشیان، مادری دیگر از مادران دادخواه خاوران!

او که گمان می‌کرد فرزندش مانند اعدامیان دیگر تابستان ۶۷ در گورهای جمعی خاوران به خاک سپرده شده است برای سال‌ها به خاوران می‌رفت و یاد فرزندش را زنده نگه می‌داشت. صبریه کفاشیان و مادران دیگر خاوران خواهان پاسخگویی مسئولان بودند که چرا فرزندانشان را که حکم زندان داشتند، به ناگهان و بدون اطلاع اعدام کردند و آنها را مخفیانه دفن کردند.

زمانی برای سرمستی و سرخوشی خامنه ای!

تقی روزبه
واقعیت آن است که آن ها به دلیل کوته بینی مفرطشان، متوجه نیستند که دوران ا ین گونه «بازی ها» تمام شده و طشت رسوائی اشان از آسمان به زمین افتاده است و از قضا با باصطلاح یکدست کردن قدرت، زمان پاسخگوئی اشان فرارسیده و آن شمشیری که تاکنون علیه دیگررقبا بکار می رفت اکنون نوبت نوازش خودشان توسط آن فرارسیده است.

نشریه هفتگی جُنگ کارگری شمارە ١٢٥

گروه کار کارگری حزب چپ ایران
مطالب این شمارە جنگ کارگری:

از اعتصاب سراسری کارگران نفت و پتروشیمی حمایت کنیم
تجربۀ تعاونی موندراگون بخش دوم
درسهای یک آزمون موفق!
گذر و نظری بر رویدادهای کارگری هفتە

از اعتصاب سراسری کارگران شرکت های پیمانکاری نفت و مطالبات آنها حمایت می کنیم!

هیئت سیاسی - اجرائی حزب چپ ایران
اهمیت دیگر این اعتصاب در آن است کە در زمان انتصاب کسی است کە قصد دارد با درخواست اتاق بازرگانی یک رشتە تغییرات تازە علیە حقوق کارگران اعمال نماید. تغییراتی کە هم شرایط کاری و هم معیشتی کارگران را بدتر خواهد کرد. کارگران رسمی صنعت نفت نیز در واکنش مشابهی بە این اعمال تا ٩ تیر ماە بە مدیریت وزارت نفت مهلت دادەاند کە بە تضييع حقوق آنها خاتمە دهد و در صورت نگرفتن جواب مثبت دست به اعتصاب خواهند زد.

علیتِ سرنوشت‌ساز

حسن بلوری
ما هیچ اطلاعی نداریم که نیروی گرانشی در کوچکترین مقیاس به چه شکلی تحت تاثیر نطریه کوانتوم است، یعنی ما هنوز نظریه‌ای به نام نظریه گرانش کوانتومی نداریم. اما چنانچه ما فضا را ساختاری گسسته (مانیفلد گسسته) بدانیم در این‌صورت طبق نظریه ریمان (هندسه ریمان) هر ناحیه‌ی محدود از آن شامل تعداد قابل شماری از عناصر می‌شود. بنابر توضیحات بالا فضای گسسته بطور طبیعی اطلاعات در مورد تناسبات را دربردارد.

گزارش آکسیون "جمهوریخواهان ایران در بلژیک" روبروی پارلمان اروپا در بروکسل

جمهوریخواهان ایران در بلژیک
شرکت کنندگان در آکسیون بروکسل شعارهایی به زبان فرانسه و فارسی در دفاع از کارگران اعتصابی و مطالبات آنان در دست داشتند. سرودهای مبارزاتی در همبستگی با کارگران و مبارزات مردم کشورمان از پشت تربیون پخش شد. حزب چپ ایران (فدائیان خلق) بلزیک، با انتشار اعلامیه ای از تظاهرات بروکسل جمهوریخواهان حمایت کرد.

دو گام به پس!

دنیز ایشچی
این سقوط بطور طبیعی نویسنده را به طاقچه های اصلاح طلبان حکومتی، مشروطه طلبان و دیگر نیروهای لیبرال دموکراسی میکشاند. در شرایطی که دهها هزار کارگران صنعتی در سرتاسر کشور، در جریان اعتصابات جاری خویش، از یک زاویه سازمان های سوسیالیستی نماینده اردوگاه کار را زیر ذره بین های خویش قرار داده اند، نمایندگان سیاسی آنها دنبال " اصلاح طلبان فاصله گیر از ولایت و رو آورده به جمهوری سکولار دمکرات تا مشروطه طلبانی که در حرف و عمل پایبند دمکراسی هستند"می باشند.

خرده ریزی از میز جی- ۷

پرابهات پاتنیک
درحقیقت، اگر کشورهای دیگر را کناربگذاریم، حتی بریتانیا، که کشور میزبان همایش امسال بود و نخست وزیرآن بلندترین سروصدا را درباره نیاز به مایه‌کوبی به راه انداخته بود، با لغو موقت امتیاز واکسن‌ها موافقت نکرد، که این امر تنها بر شدت تعهد دولت‌های بورژوایی به بالابردن و دفاع از منافع بورژوازی تاکید می‌کند. ودر حال‌حاضرمنافع بورژوازی دردائمی کردن کمبود جهانی واکسن که زمینه متجانسی را برای سودجویی ایجاد کرده است نهفته است.

تحلیلی از اعتصابات اخیر کارگران در ایران

صادق کار
تحلیلی از اعتصابات اخیر کارگران در ایران

صادق کار عضو شورای مرکزی و مسئول گروه کار کارگری خزب چپ ایران(فدائیان خلق)
در اتاق تلگرامی "اتحاد چپ"پاسخ داد
پنجشنبه10 تیر ماه 1400 برابر با 1ژوئیه 2021
ساعت 21 بوقت ایران،ساعت 18:30 بوقت اروپای مرکزی