رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2020

نگرانی گروه پزشکان وکادر پزشکی ایرانیان مدافع حقوق بشر در اتریش از وضعیت دکتر احمد رضا جلالی!

پزشکان و کادر پزشکی مستقر در اتریش برای دفاع از حقوق بشر در ایران امروز از منابع موثق این خبر را دریافت کرد که حکم اعدام علیه پزشک ایرانی-سوئدی، دکتر احمدرضا جلالی، در روز پنجشنبه آینده، در ۳ دسامبر ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد

یاد فدایی خلق مسعود ناصر حجتی رودسری گرامی باد!

مژی گیلانی
در همان زمان پاسداران و زندانبانان سر می رسند و با تهدید زندانیان را به سلول های خود منتقل می کنند و سریع مسعود را به بيمارستان رودسر منتقل می کنند. او هنوز زنده باقی مانده بود و در بيمارستان نیز به یکی ار پرستارها گفت؛ کمک کنید تمام کنم. پاسداران تصمیم می گیرند او را به بیمارستان رشت یا لاهیجان اعزام کنند. در مسیر لاهیجان رفیق مسعود ناصر حجتی رودسری در تاریخ ۹ اذر برای همیشه جهان هستی را بدرود گفت.

نشریه هفتگی جُنگ کارگری شمارە ٩٥

گروه کار کارگری حزب چپ ایران
مطالب این شماره جُنگ کارگری:

نان را گران می کنید. دستمزدها را هم افزایش دهید!
میلیاردر ساختن از آخوندها، وارد فاز جدیدی شد!
اقتصاد شراکتی، آیندۀ مشاغل و "پساسرمایه داری" بخش دهم
اقتصاد دیجیتالی: فضای مجازی و زمان نامحدود در شبکه بخش ۴
گذر و نظری بر رویدادهای کارگری هفتە

ترور محسن فخری زاده توطئه ای است در جهت تشدید فضای تشنج!

هیئت سیاسی - اجرائی حزب چپ ایران
حزب چپ ایران(فدائیان خلق) این اقدام تروریستی را که خطری علیه صلح و آرامش در منطقه است محکوم می کند و نتیجه آن را تشدید هر چه بیشتر فضای تنش و جنگ در منطقه می داند. بازنده این اقدامات تروریستی مردم دو کشور ایران و اسرائیل و به خصوص کارگران و زحمتکشان کشورمان خواهند بود.

خامنه ای و گشودن جعبه پاندورای حکمرانی سپاه بر قوه مجریه!

تقی روزبه
بطورکلی ما در یک بزنگاه حساسی قرارداریم که بحران انتقال قدرت در کشوری که هنوز هم مهم ترین و تعیین کننده ترین نیروی اقتصادی و نظامی جهان و حافظ نظم آن از جمله در منطقه حساس خاورمیانه،بشمار می رود از ویژگی های آن است. از همین رو هرنوع خللی در آن می تواند بطور بالقوه و یا بالفعل، و درسطوح گوناگون می تواند موجب پسامدهای مهم و و بعضا حتی خطرناک توسط رقبای کوچک و بزرگ آمریکا گردد. در مورد ایران با توجه به بحران مزمن هسته ای که سال هاست کانونی شده و زیرنظارت و راقبت ویژه جهانی و سازمان ملل قراردارد،

مرزهای ادراکِ حِسی در شناختِ بی‌واسطه*

حسن بلوری
کسب شناخت به شیوه­ی تجربی یا آزمایشی نسبت به شیوه­ی ذهنی کمتر با خطر دریافت نادرست مواجه است. برای مثال، ما در یونان قدیم کیهان­شناسی ارسطو و هندسه­ی اقلیدسی را داریم. کیهان­شناسی ارسطو قرن­هاست که به تاریخ سپرده شده. در مقابل، هندسه­ی اقلیدسی به‌خاطر اتکاء به داده­های تجربی پس از گذشت نزدیک به ۲۵ قرن اعتبار خود را حفظ کرده و در آینده نیز حفظ خواهد کرد.